Cum sa ne stimulam sistemul imunitar -partea 2

Cum sa ne stimulam sistemul imunitarAlimente – cheie pentru dezvoltarea mecanismelor naturale de aparare
de Isabelle Huot si Denis Roy

Despre acest subiect si aceasta carte am mai vorbit acum ceva timp, dar ne intoarcem la aceasta tema pentru ca este sezonul potrivit iar imunitatea noastra ar avea mult de castigat in urma acestor informatii. In a doua parte a acestei carti despre stimularea imunitatii, cele doua nutritioniste canadiene ne expun beneficiile alimentelor si suplimentelor care au rol in fortificarea sistemului imunitar. La viata stresanta pe care o ducem, trebuie sa tinem cont de numeroase sfaturi si recomandari ce ni le dau autoarele.

Mijloacele de a lupta impotriva factorilor de stres stau la indemana fiecaruia dintre noi: sa uitam ce este mania, invidia, ura si sa revenim la forma initiala de la nastere, de blandete, incredere in oameni si generozitate. Cu alte cuvinte sa ne indreptam atentia catre valorile unei vieti spirituale; de aici nu mai e decat un pas spre o alimentatie echilibrata, in care “alimentele voastre sa va fie medicamente”, dupa cum spunea Hipocrat. Sa incepem prin a accepta ca viata consumierista de azi, are numai efecte negative asupra sanatatii noastre; am deviat mult de la regulile traditionale de a ne hrani, care nici nu mai pot fi in concordanta cu viata trepidanta de astazi. De aceea a si aparut industria suplimentelor alimentare, care se intoarce la traditie, care scoate la lumina plante care au fost leacuri din vremuri stravechi, precum: ginseng, ginko biloba, echinaceea etc.

Pentru contracararea unei alimentatii deficitare in vitamine sau inghitirea necontrolata a antibioticelor, antiinflamatoarelor sau analgezicelor este necesar sa recurgem la suplimentele nutritive, recomandate de medici sau nutritionisti.
In acest volum, Isabelle Huot si Denis Roy ne enumara si ne prezinta rolul prebioticelor, probioticelor, acizilor grasi Omega3 -6, fitosterolilor si a favonoidelor in organism.

Printr-o alimentatie bogata in legume precum: morcovi, ardei, tomate, brocoli, varza, spanac, -care au cea mai mare eficienta daca le consuman sub forma cruda ca salate sau combinatii interesante gasite in retete de mancare raw -pentru ca acestea sa nu-si piarda vitaminele prin fierbere sau prajire)- sau fructe precum: cirese, zmeura, dude, mere, portocale, kiwi, acai, goji, etc.,sau prin includerea nucilor, alunelor, migdalelor sau a semintelor in alimentatie, vom reusi sa ne echilibram sistemul imunitar. O mica specificatie -dar cu un real beneficiu – este faptul ca nucile (de toate felurile -incluzand migdalele), susanul, inul, semintele trebuie inmuiate cateva ore inainte de a fi consumate, de exemplu sub forma unui lapte facut la blender, dupa reteta Ligiei Pop

Iata cele mai importante plante care stau baza industriei suplimentelor nutritive, plante cultivate in conditii speciale, Bio:

    Spirulina -o importanta sursa de B -uri – esentiala pentru vegetarieni si nu numai.

    Ginko biloba inbunatateste circulatia sangvina, este folosit in boli ca Alzheimer, in tratarea astmului si bronsitelor.

    Ganoderma – un excelent intaritor al imunitatii.

    Ginseng – are rol in fortificarea organismului, in restabilirea concentrarii intelectuale sau afrodisiac.

    Noni– este o sursa de antioxidanti care combate cancerul, intarzie procesul de imbatranire.

    Mangustanul– are proprietati antioxidante, antiinflamatoare, anticancerigene, antibacteriene.

    Echinaceea – este folosita pentru durerile in gat, tuse, dureri de dinti, infectii urinare.

Sa nu uitam si de cel mai vechi si nepretuit remediu natural – mierea de albine – un miracol pentru imunitatea noastra. Tot de la albine, procuram “laptisorul de matca” util in combaterea oboselii, in cresterea fertilitatii, in menopauza, dar si “propolisul”, un bun antibiotic natural.
Aceasta carte este un bun manual de alimentatie echilibrata, dar si de remedii naturiste. Numai cel care tine pasul cu noile descoperiri, dar care respecta in acelasi timp traditia, va rezista incercarilor acestor vremuri tulburi. Volumul este scris pe intelesul tuturor si este util atat tinerilor cat si varstnicilor, util oricarei familii.

One thought on “Cum sa ne stimulam sistemul imunitar -partea 2

Leave a Reply

Your email address will not be published.