Calmare prin respiratie

respiratieRitmul vietii tot mai nebun, cerintele tot mai multe, timp tot mai putin. Cu toate acestea, trebuie sa fim competitivi, trebuie sa dam ce-i mai bun in timp cat mai scurt.
Deciziile cele mai bune le luam intr-o stare de calm.
Solutia cea mai buna la o problema o gasim intr-o stare de calm.
Eficienta cea mai mare o avem intr-o stare de calm.
Sa-ti pierzi calmul nu este un lucru dificil. Dimpotriva. Starea de echilibru nu este definitiva, ea trebuie mentinuta constient, mai ales cand sunt atatia factori perturbatori in societate si in interior (subconstientul).
Ce este de facut?

Iata 3 exercitii simple de calmare prin respiratie recomandate de Dr. Andrew Weil:

Primul
Urmareste respiratia. Nu incerca sa o influentezi, nu fa eforturi sa o schimbi, doar urmareste-o. Respiri din burta, sau din piept? Este o respiratie profunda? Sau poate scurta. Este rapida? Lenta. Doar observ-o timp de cateva minute. Observa si efectele respiratiei la finalul exercitiului.

Al doilea
El poate fi asul pe care oricand il ai in maneca: cheia lui este sa inspiri in mai putin secunde decat expiri. De exemplu: inspira in 2 secunde, expira in 4, relax 1 secunda. Apoi se reia in aceleasi intervale. Daca respiratia pare fortata, atunci mariti intervalele: inspira in 4 secunde, expira in 6. Poti adapta, astfel incat sa iti fie comod.

Al treilea

Acest exercitiu se cheama 4-7-8 datorita numarului de secunde la care trebuie sa fim atenti. Iata cum se executa:
1. Stai drept
2. Pozitioneaza-ti limba in spatele dintilor din fata. Mentine-o acolo pe durata intregului exercitiu.
3. Respira usor numarand pana la 4
4. Tine-ti respiratia numarand pana la 7
5. Expira pe gura numarand pana la 8
6. Acum ai terminat o serie din cele 4 recomandate, mai repeta acelasi exercitiu de inca 3 ori.

Acest exercitiu este extrem de benefic pentru calmarea sistemului nervos. Il putem repeta de cate ori vrem pe zi, recomandarea doctorului Weil fiind sa nu trecem de 4 serii. Este recomandat sa il facem de cel putin 3 ori pe zi.

Practicarea regulata a respiratiiei constiente ne ajuta si ne energizeaza si poate chiar sa indeparteze problemele de sanatate de la atacuri de panica pana la probleme digestive.

– Andrew Weil

Invatand sa respiram constient putem sa modificam si sa acceleram mecanismele fiziologice si bionergetice ale corpului.
Aceste schimbari au loc datorita faptului ca ne oxigenam corpul adecvat si corectam exchilibrul energetic intern, lucru ce are un impact direct asupra sistemului nervos.

Exercitiile de respiratie ca cel de mai sus pot avea un impact pozitiv asupra:

Sistemului respirator – ceea ce reduce oboseala mentala si fizica, calmand de asemenea simptomele astmului si bronsitei
Sistemului circulator –imbunatateste circulatia sangelui si oxigenarea celulelor in corp
Sistemului nervos
Sistemului digestiv –actionand ca un masaj asupra organelor interne
Sistemului endocrin –actiunea diafragmei ajuta la impingerea limfei asupra corpului, ceea ce ajuta corpul sa elimine toxinele si sa intareasca sistemul imunitar.
Sistemului urinar –Ajuta la eliminarea fluidelor prin masarea rinichilor
Pielea –CO2 este eliberat prin respiratie si acest lucru poate avea un impact pozitiv asupra pielii prin inbunatatirea circulatiei si oxigenarii.

Cand simti ca viata incearca sa-ti o ia inainte, fa-ti un moment pentru aceste exercitii. Eu le-am incercat si functioneaza. Poate nu le vom face zilnic, dar sunt momente cand este imperios sa ne capatam calmul si sa avem o minte limede. Atunci este un moment bun sa le aplicam.

Sursa foto

Leave a Reply

Your email address will not be published.