Secretul interactiunilor cu ceilalti

interactiune oameni Sigmund Freud spunea ca tot ceea ce facem vine din dorinta de a face sex sau din cea de a ne simti importanti. Lucru confirmat de atunci de multi, inclusiv de John Dewey, unul dintre cei mai mari filosofi americani. William James, psiholog si filosof, spunea ca “cel mai adanc principiu uman este dorinta de a fi important”. Important, minunat, mare, apreciat. Oamenilor le plac premiile, le place sa fie castigatori, sa primeasca un zambet. Lincoln si-a inceput o scrisoare odata astfel “Tuturor le place un compliment”. Si daca ar fi sa ne intrebam fiecare pe noi insine, am obtine acelasi raspuns si asta nu tine doar de ego-ul nostru, probabil si cel mai umil om se bucura atunci cand cineva ii apreciaza frumusetea, oricare ar fie ea.
In interactiunea cu ceilalti oameni, faptul ca il apreciem pe cel din fata noastra, pentru un motiv sau altul, ii oferim ocazia de a se simti important, este o dovada de marinimie, este o nivelare a distantei intre cei doi. Cei care lucreaza in vanzari stiu acest lucru, un om care se simte important este mai relaxat si mai receptiv la ideile noastre, la propunerile noastre, la ceea ce vrem sa-i oferim.

    – acorda importanta celui de langa tine, fa-o sincer, nu face complimente departe de realitate, e posibil sa se simta din tonul tau asta sau sa nu fii crezut, si atunci poti trezi suspiciuni pentru tot restul discutiei.

    – atunci cand apreciezi pe cineva, este un moment in care tu lasi deoparte ego-ul tau, centrul tau de interes nu mai este propria ta persoana, ci cel din fata ta, atunci tu oferi fie un zambet, fie un cuvant frumos, fie un gest placut si cel mai important lucru pe care il poti face pentru a primi ceva este sa oferi.

    – atunci cand doresti atentia si simpatia cuiva, ofera tu insuti atentie si simpatie, dar fa-o sincer, altfel ce vei primi de la celalalt va fi tot ceva superficial.

    – obtinerea atentiei cuiva prin a-i da un sentiment ca este important cu scopul satisfacerii interesului nostru este poate o tehnica de manipulare, insa in momentul in care suntem sinceri, cand empatizam cu persoana respectiva, eul nostru interior nu ne va permite sa manipulam, sa actionam in dezinteresul lui, pur si simpul nu este posibil.

Ofera deci atentia si aprecierea ta, sunt metode constructive care apropie oamenii, ii pot aduce pe aceeasi lungime de unda si comunicarea intre persoane va fi mai buna. Alege sa apreciezi, nu sa critici, fie ca esti prieten, fie ca esti manager sau abia ai intalnit o persoana. Felul in care interactionezi cu oamenii spune totul despre tine. Fa o calatorie in interior si descopera resursele de apreciere, ele sunt in fiecare. Putem avea un cuvant frumos pentru fiecare, dar mai ales pentru noi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *