Serghei Lazarev este un binecunoscut bioenergoterapeut rus ce a reusit aproape printr-un miracol sa vindece mii de oameni bolnavi care i-au trecut pragul cabinetului. In urmatorul fragment extras din cartea “Diagnosticarea karmei”, Lazarev ne vorbeste despre experientele sale la volan, despre frica de viitor si frica de condus. Se pare ca sofatul unei masini tine foarte mult de starea afectiva pe care o avem atunci cand conducem. Desi pare de neconceput, frica, infumurarea, nervii din cauza soselei plina de gropi, sau a pietonilor neatenti, ne pot influenta stilul de condus declansand accidente nedorite. In acest sens, Lazarev si-a creat cateva reguli dupa care se ghideaza pentru a conduce fara probleme.
“Imi amintesc cum a iesit la iveala tema viitorului. Totul incepe cu senzatia de instabilitate si de pierdere a controlului asupra situatiei. Noua ni se pare ca apreciem totul cu ajutorul logicii si al gandirii, insa gandirea nu este viabila fara simtire. Iar daca simturile nu ne ofera o adaptare minima la lumea inconjuratoare, constiinta devine nesigura, apare frica. Cand invatam sa conduc masina, aveam o teama teribila si trageam mereu cu ochiul la instructorul care sedea alaturi. Dar iata ca, pentru prima data, am urcat in masina de unul singur si am demarat. Si peste un minut a apărut senzatia ca fac acest lucru de-o viata. Am apasat pe accelerator si, de atunci incolo, am condus mereu cu viteza maxima. Peste un timp oarecare duceam cu masina o persoana. Dupa zece minute de mers, acesta m-a intrebat prudent:
-
— De cata vreme conduceti?
— De doua-trei luni – i-am raspuns. El a tacut, apoi a adaugat:
— Probabil, caracterul explică totul.
…
In primavara anului 1996 au inceput sa mi se intample lucruri ciudate, incepuse sa-mi fie frica sa sofez, imi amintesc ca, intr-un interval de cateva zile, reusisem sa creez de trei ori conditiile pentru un posibil accident rutier si doar din pura intamplare masina mea nu a fost lovita. Curios lucru, la nivelul ratiunii vedeam ca situatia este critica, dar asta nu schimba nimic. Atunci cand simturile nu ofera o evaluare corecta a situatiei, ratiunea te poate salva doar tntr-un singur caz din patru – cinci.
Am incercat sa sofez cu mai multă grija, insa sentimentul de siguranta nu aparea. Cand am inceput să conduc masina, am observat cit de mult este legata starea afectiva de incidentele de pe sosea. Daca se intampla sa ganditi urat despre pietonii care va deranjeaza, lucrurile se pot sfarsi cu accidentarea unui om pe strada, si asta se va intampla fara voia dumneavoastra. Daca v-ati gandit cu aroganta la un agent de circulatie, daca l-ati injosit în sinea dumneavoastra sau cu vorba, atunci, in decurs de cateva zile si, pe deasupra, absolut nejustificat si ilogic, veti fi injosit de un agent de circulatie. Personal mi-am trasat pentru totdeauna o regula care se cere respectata cand te asezi la volan. Ea este compusă din patru puncte:
-
Primul – sa ai consideratie fata de pietoni.
Al doilea – sa ai consideratie fata de soferii de pe sosea.
Al treilea – sa ai consideratie fată de inspectorii politiei rutiere.
Al patrulea – sa ai consideratie fată de semnele de circulatie.
Am constatat dupa aceasta ca-mi vine mult mai usor sa sofez. Simteam ca, in cazul in care accidentul totusi s-ar produce, pagubele ar fi cu mult mai mici decat intr-o situatie obisnuita.
Peste un an am fost victima unui accident de circulatie si numai printr-un miracol n-am fost ranit. Mai tarziu am analizat aceasta intamplare. Am inceput sa franez la cotitură, desi vedeam nisipul de pe marginea drumului. Cand vehiculul a inceput sa derapeze, a trebuit sa apas pe frana fara sa debreiez, pentru ca masina sa-si mentină stabilitatea. Si atunci am intrat cu rotile din stanga intr-o baltoaca, pe fundul careia era noroi, in astfel de cazuri, masina scapa de sub control. Regula de baza a fost respectata, cu toate acestea, accidentul s-a produs. Am cazut pe ganduri si am adaugat un al cincilea punct: „Sa ai consideratie fata de drumul pe care circuli, indiferent in ce stare se afla”.
Mai tarziu m-am convins de nenumarate ori ca laudarosenia si infumurarea pe sosea sunt calea cea mai directa spre traumatism si sinucidere. Starea noastra afectiva determina, cu mult timp inainte, daca se va produce un accident de circulatie, precum si gravitatea lui.”