Stabilirea prioritatilor

post-it-mesaj-notite-prioritate-sarcina-muncaAtunci cand suntem coplesiti de mai multe sarcini deodata si este greu sa le facem fata, cel mai util este sa stabilim prioritatile cu ajutorul acestui simplu exercitiu propus de Jack Canfield in cartea “Puterea concentrarii”. “Ori de cate ori trebuie sa decideti daca ceva va fi facut sau nu, folositi Formula in patru pasi care va va ajuta in procesul de stabilire a prioritatilor.”

Primul pas: Invatati sa spuneti Nu. Atunci cand o sarcina aparuta este mai putin importanta, stand in calea unui rezultat major, alegeti sa spuneti nu, cu fermitate.

Al doilea pas: Delegarea. Unele sarcini pot fi mai dificile, sau prea banale, trebuie sa invatati sa decideti acest lucru si sa delegati pe altcineva sa se ocupe de ele. “Imputerniciti pe altcineva sa se ocupe de ele, fara sa va simtiti vinovati si fara regrete. Spuneti pur si simplu: “Altcineva ar putea face asta.”

Al treilea pas: Amanati. Acest pas se refera la amanarea lucrurilor care trebuiesc facute chiar de dvs, dar nu exact in acest moment, asa ca lasati sarcina respectiva pentru un moment mai potrivit.

Al patrulea pas: Actionati. Dupa eliminarea sarcinilor neimportante ati ajuns la cele care nu suporta amanare, asa ca nu va ramane decat sa incepeti acum. Nu amanati, nu cautati scuze, ganditi-va doar la consecintele neplacute in cazul amanarii. Nu uitati sa va acordati o recompensa pentru finalizarea sarcinilor in timp util, aceasta va va incuraja si motiva.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *